Portalul european pentru tineret
Informaţii şi oportunităţi pentru tinerii din Europa.

Što Finci (i svi ostali) trebaju znati o Portugalu

Portugalnomics: Ep. 1

Sudjelujući u europskim programima, Osječanka Tanja dobila je priliku steći nove prijatelje i putovati. Ovim člankom vodi te u čarobni Lisabon

Moja ljubav prema putovanjima oživjela je u pravom smislu te riječi prije dvije godine. U siječnju 2011. godine otišla sam putem Erasmus programa u Finsku. Živjeti u internacionalnoj zajednici, pohađati nastavu na engleskom jeziku, učiti još jedan novi jezik - sve su to velike stvari koje dobijete u paketu kada se odvažite na ovakav korak - u nešto novo i nepoznato. Tamo sam upoznala mlade iz cijele Europe, ali i izvan nje. Slušajući priče o drugim zemljama jačala je ta želja za putovanjima. U 2012. godini avanturu sam nastavila raznim putovanjima.

Prvo što sam primjetila u Lisabonu - iznenadilo me - ispred mene bio je Golden Gate, ali ne - nisam bila u San Franciscu iako je preda mnom bila kopija Golden Gatea pod nazivom Ponte de 25 Abril. Odmah iza mosta vidjela sam veliki Isusov kip, ali ne - nisam bila ni u Riu de Janeiru. Veliki Isusov kip raširenih ruku, koji neodoljivo podsjeća na Krista Otkupitelja u Riu napravili su Portugalci kao zahvalu jer su ostali pošteđeni jednog rata. Upoznajte Lisabon.

O Portugalu i Lisabonu sam slušala od prijateljice Ane koju sam upoznala zahvaljujući programu Mladi na djelu. Kada sam u rujnu posjetila Lisabon, Ana se ponudila da meni i prijateljima bude vodič i pruži nam sve što nas zanima na dlanu.

Portugal je odavno poznat kao bitna luka i zahvaljujući tome ima bogatu povijest. Svatko od nas čuo je za Fernanda Magellana ili Vasca da Gamu, a ja sam imala priliku slušati priče ispred tornja Belem - odakle je Vasco krenuo na svoj najznačajniji put do Indije.

Panoramski pogled na cijeli Lisabon omogućen je sa tvrđave Castelo de Sao Jorge, a pažnju privlači i ogromno dizalo usred grada Elevador de Santa Justa.  Za ljubitelje morskog svijeta idealno mjesto za posjet je Oceanarium, najveći zatvoreni akvarij u Europi.

Iako je već dugo članica Europske unije, Portugal se ne nalazi u idealnoj gospodarskoj situaciji i toga su svjesni i mladi i stari. Zanimljivo je bilo kada sam s velikim obožavanjem pričala o svojoj Finskoj koju Portugalci ne vole jer im je Finska odbijala pomoći kada im je EU izglasala pomoć da izađu iz krize u 2011. godini.

Usprkos takvom stanju zemlje ljudi koje sam susretala bili su nasmijani, druželjubivi i s prilično liberalnim svjetonazorom (iako su generacije odgajane s naglaskom na važnost samo tri stvari: boga, obitelji i posla).

Najbolje mjesto za izlaske je boemska četvrt Bairro Alto. Tamo ljubitelji raznih glazbenih smjerova mogu pronaći savršeno mjesto za izlazak.

Ako poželite provesti večer slušajući predivni fado najbolje je otići malo dalje od turističkih mjesta i izgubiti se u uskim, kosim i strmim ulicama. Ulice će mirisati na oprano rublje koje stanovnici Lisabona suše ispred svojih prozora. Još nešto što ćete svakako primjetiti jest posebnost uređenja kuća - većina kuća i zgrada obložena je pločicama raznih uzoraka. Portugalske plaže mjesto su druženja ponajprije mladih, ali svakako pazite da u odjeći za kupanje ne idete u trgovine jer bi vas mogla policija ispratiti van (ovo se dogodilo mojoj prijateljici s Kostarike u blizini jedne plaže).

U svakom slučaju, ako ikada budete imali priliku - posjetite Lisabon. Šarmirat će vas predivan grad, dragi ljudi, provozajte se legendarnim tramvajem 28, uživajte u ukusnoj hrani (svakao probajte Pasteis de Belem - najpoznatiju slasticu), suncu te slušajući fado i taj lijepi i uhu ugodni portugalski jezik.

Napisala: Tanja Odobašić, PRONI Centar za socijalno podučavanje

Publicat: V, 13/12/2013 - 16:45

Tweet Button:

Linkuri conexe

Info for young people in the western balkans

Ai nevoie de asistență sau consiliere din partea unui expert?