Euroopa Noorteportaal
Teave ja võimalused noortele kogu Euroopas.

Saksamaa südames unistamas

Kui aus olla, siis minu jaoks on Euroopa alati valla olnud. Suurt rolli on siinkohal mänginud minu vanemad, kes mind alati maailmarännakutest toetanud on - Norra mägest Itaalia Alpideni. Seetõttu olin peale poole aastast tööd ülimalt õnnelik, kui saksa keele õpetaja e-mail kinnitas „Zusammen10“ võistluse võitu ning tasuta reisi Saksamaa südamesse – Erfurti. 1. augusti hommikul ootas mind, minu sõbrannat ja meie juhendajat bussisõit Tallinna ning tormine lennureis Poola. Peale pikka viivitust vaatas meile vastu öisetes tuledes särav ning vihmast räsitud Varssav, tervitades meid hubase jalutuskäigu, sooja pitsa ning magusa unega. Ja juba järgmisel hommikul pakkisime uuesti kohvrid ning kohtusime oma reisikaaslastega suurlinna rongijaamas, et alustada reisi Saksamaale. Nagu reisi esimese päeval, venis ka rongireis oodatust pikemaks, kuid selle sisustasime Poolast pärit noorte ning nende muusikaliste eelistustega tutvumisega. Järgmisel hilishommikul viis tee meid läbi pargi raudteejaamast hotelini. Saime kätte järgnevate päevade kava ning meid viidi põgusale, linna tutvustavale, ringkäigule. Lindistama saime mina ja minu sõbranna esimesena ehk kohe reisi 4. päeval. Buss viis meid Erfurdi lähedale väikesesse külla. Hubasesse stuudiosse, mille seinad olid kaetud kitarride, klaverite, ukulelede ja kõiksugu muude pillidega. Lisaks stuudiole oli majas aditoorium, kus me laulmist harjutasime, ning köök lauajalgpalli ning jukeboxiga – paradiis, mis kõik oli päevaks meie päralt. Kusjuures keegi teine peale meie selles stuudios lindistamas ei käinud. Teiste võitjate päralt oli moderne, tehnika imedega täis topitud ja kahe ruumiline, stuudio Erfurti kesklinnas. Pean mainima, et stuudio, kus meie olime, olenemata vanast hõnust, oli palju lahedam. Hommik täis proove ja õhtul sai tehtud töö lindile lauldud. Hiljem sõitsime tagasi Erfurti ja käisime pikalt, kasvatajate juhtimisel, Erfurdi linna uudistamas ning õhtust söömas. Vihmane ilm oli vaheldunud soojase suveöö hõnguga ja linnamüüride ääres välikohvikus istudes möödusid meist rõõmust pakatavad sakslased. Tänavalaternate abil särav vanalinn tekitas meis tunde, nagu antud õhtu kestav igavesti. Hommikul sõitsime läbi mägede Jenasse sealset ülikooli ja Goethe sünnipaika uudistama, üritades keerulisest ja spetsiifilisest saksa keelest võimalikult palju aru saada. Jena mägedel laiuvatel tänavatel kõndides oli pidevalt tunda heade söögikohtade ja pagarite lõhna. Kõrgendike tippudes avalduvad vaated tekitasid minus esmakordselt põlise Saksamaa tunde, mida korra enne oma elus kogenud olen. Õhtul käisime Erfurti naastes järjekordselt linnas, seekord ainult Poola noortega pubis. Viimane Saksamaa päev oli ka puhtalt Erfurti päralt. Käisime botaanikaaias, kus nautisime imelist vaadet linnale endale, ning hiljem ostisme koju kaasa suveniire linna südamest. Õhtu istusid kõik projektiga seotud tegelased hotelli aias, grillisime, kuulasime valmis laule ning lihtsalt nautisime viimast koosveedetud õhtut, enne, kui alustasime tagasiteed Eesti poole.
Terve see reis oligi üks unistuste täitumine. Koos sõbrannaga veeta nädal Saksamaal tehes midagi, milleks paljudel inimestel kunagi võimalust ei ole. Suuresti oli meil ka vedanud, et üldse selline projekt aset leidis ja et meid paljude seast välja valiti. Aga elus tulebki unistada – unistada suurelt! :)

Autor: Katarina Trumm (18)

Avaldatud: Neljap, 28/11/2013 - 19:28

Tweet Button:

Info for young people in the western balkans

Vajad eksperdi abi või nõuannet?