Navigation path

Left navigation

Additional tools

Other available languages: EN FR

IP/10/190

Brüssel, 25. Februar 2010

Februar 2010: Geschäftsklimaindikator bessert sich weiter

Der Geschäftsklimaindikator (BCI) für den Euroraum ist im Februar zum elften Mal in Folge gestiegen. Allerdings lässt sein vergleichsweise niedriger Stand darauf schließen, dass die Industrieproduktion im Januar 2010 gegenüber dem Vorjahr noch einmal geschrumpft ist. Der Anstieg des BCI spiegelt die positiven Einschätzungen der Unternehmer bei Auftragsbeständen und Produktionserwartungen wider. Die Produktionsentwicklung der letzten Monate wurde sogar noch optimistischer beurteilt. Die Lagerbestände wurden hingegen weiterhin als zu hoch bewertet.

Figures and graphics available in PDF and WORD PROCESSED


The BCI is based on a factor analysis of the euro area aggregate balances (seasonally adjusted) of five of the monthly questions in the industry survey (only employment and selling-price expectations are excluded).

Figures and graphics available in PDF and WORD PROCESSED


Full details of the Business Climate Indicator are available on the Europa website:

http://ec.europa.eu/economy_finance/db_indicators/surveys/index_en.htm

The next BCI Results are due to be published on 29 March 2010.


Side Bar

My account

Manage your searches and email notifications


Help us improve our website